NB-Medier søsætter nyt medie midt i krisetid

Del artiklen:
Nøje udvalgte og vedkommende nyheder fra den kommunale verden. Det er, hvad man kan forvente fra det nye medie NB-Kommune.
Nøje udvalgte og vedkommende nyheder fra den kommunale verden. Det er, hvad man kan forvente fra det nye medie NB-Kommune.

De vigtigste og mest vedkommende nyheder fra den kommunale verden. Det er opskriften på et nyt medie, som NB-Medier netop har skudt i gang.

Af Alexander Stangeby, [email protected]

Mens andre medier slås for livet under coronakrisen, går NB-Medier offensivt til værks med et nyt medie: NB-Kommune

NB-Kommune har til formål at give ledere og politikere i kommunerne de vigtigste og for dem mest vedkommende nyheder. 

Om morgenen kl. 7 får abonnenterne et nyhedsbrev, der klæder dem på til arbejdsdagen med et sikkert og hurtigt overblik over de mest afgørende nyheder i den kommunale verden. Herudover er der navnestof.

Midt på dagen kl. 11:30 får abonnenterne et nyhedsbrev med artikler, der giver løsninger/inspiration fra andre kommuner og artikler med indsigt. Samt et stærkt citat fra dagen med mere.

Chefredaktør for NB-Medier Arne Ullum vurderer, at der er behov for NB-Kommune.

”Det er det helt rigtigt tidspunkt at iværksætte et nyt medie, for politikere og embedsmænd i kommunerne har i høj grad brug for troværdige nyheder, som bliver nøje udvalgt til dem. Medier med stærk fokus på målgruppen og substans har fremtiden for sig,” siger Arne Ullum. 

Redaktør for NB-Kommune er Iver Houmark Andersen, og han siger:

”Vi vil gå efter nyheder, som har perspektiv og rammer ind i målgruppens arbejdsdag. Ved at satse på troværdighed og substans skal vi blive målgruppens foretrukne kilder til nyheder.” 

Iver Houmark Andersen har tidligere været redaktionschef på A4 Medier og journalist på Dagbladet Information og Kristeligt Dagblad.

”Iver Houmark Andersen kommer med en erfaring og innovationskraft, som har gjort ham oplagt til redaktørjobbet for det nye medie,” siger Arne Ullum.